Pages

Saturday, April 21, 2012

Day 2 in Perth

Day 2
Pagi ni aku bangun awal utk masak nasi goreng,otw nanti senang dah bawak bekal.
Kami gerak around  6.30am.Masa nih dah kira agak cerah.


otw ke Lancelin..yg kecik kat bawah tu kambing.
same spot,nampak panas tapi sejuk.org tu gigil sebab pakai suar pendek :p
Sampai lancelin around 9.30am..tak sangka org ramai sgt sebab cuti good friday.mostly pic dalam blog or forum aku tgk sunyi sepi je lancelin ni.tp kami pegi peghh punya la ramai.
Sampaikan nak sewa board pun dah habis..tuh kira awal lagi tu..then,org tu kata boleh try sewa dekat station minyak Gull...aud20 per board..pehh,mahal nye..deposit 50aud..last2 kami decide just sewa satu board je...bertukar ganti lah nanti..hehe



tempat ni berdepan dgn Lancelin,mengadap laut
jadi budak²
Masuk je area dunes,punyalahhh ramai orang...
Pastu bukan main sandboard yg ramai..org duk main kete & motor lagi ramai.patutla diorg kata very dangerous to play sandboarding right now..sbb terlalu byk moto yg bawak laju dalam tuh..mmg tensi..
nak turun bukit pun kena hati2...sebab moto duk lalu lalang..laju lak tuh.
Nak tangkap gambar pun kena pandai cari angle baru tak nampak org.

Bagi aku suppose diorg kena hadkan kawasan khas utk extreme sport...dah la ada budak² yang sandboarding,rileks je moto besar2 duk press minyak tepi budak2 tuh..seriau tgk!
Disebabkan kawasan terlalu penuh,kami byk posing gambar dari main..haha
Mmg tak puas hati,tgk pics budak2 forum sonok je main...aku kah org yg pertama melihat keadaan ini?so...jangan la pergi waktu public holiday ye..masa kami pegi ni diorg cuti long weekend..good friday & easter.
semua pic ni diambil dgn berhati² supaya tamo nampak kelibat orang yg terlalu ramai.phew,nampak clear je kan



pose ala tepi pantai ..kuikui





Puas posing,kami pulangkan board dan meneruskan destinasi seterusnya..pinnacles!
Okay,bagi sape2 yg tanak duk dlm kete lama2 buat sakit pungkok..pilihla jln baru..ocean drive...insyaallah kejap la sampai..tadela 5min dah sampai..tp mmg berbeza ikut jalan lama.
Masa nak pegi aku ikut jalan lama sebab nak tgk emu wind farm..tgk kincir angin..
sejukkk mata memandang.tapi kalau ikut jalan baru pun boleh gak nampak kincir angin ni..cuma takleh pegi dekat² la..itu je beza...
If aku nak pegi skali lagi..mmg aku ikut jln dekat la...
Jadi aku sajikan gambar sepanjang aku disana..masa ni angin sungguh kuat

kincir angin



Pinnacles , tempatnya sangat menarik..sebelum pergi,aku imagine tempat ni tak berjaga..mcm lancelin la..rupanya bila sampai..siap ada information center,gift shop bagai...tempat dia pun sangat luasss dan cantik.subhanallah..betapa besarnya kekuasaan Illahi...menarik sgt²...mmg berbaloi sampai sini.

tgk..tgk..cantik kan? actually kawasan sebenar tersangat luas!
sorry if ada gasmbar a bit blur,sebab salah satu lens aku manual lens.matahari terik sampai kdg² screen susah nak nmpk pic tu sharp ke tak.
main lari²
aku bgtau hubs,gambar ni mcm dia tengah Amazing Race..hihi
gambar last sebelum pulang












Itu sahaja untuk kali ni,overall trip untuk 2nd day sangat menyeronokkan.Walaupun penat duduk dalam kereta,tapi memang sangat berbaloi.
Insyaallah ada masa akan ku upate next entry..
As salam

No comments:

Post a Comment