Pages

Monday, August 27, 2012

Jb,Singapore,Legoland,Pizza

As salam
Beberapa hari lepas aku bersama hubs & kakak telah ke Singapore sekali lagi..kuikuikui..apela kan beraya kat singapore lak.

Actually niat asal untuk redeem anual pass untuk Legoland..sebenarnya bukanlah aku sanggup nak beli Anual Pass ni,buat habis duit jer..tapi disebabkan ada org bagi..haruslah bersemangat untuk dptkan kad anual tuh..hehe

Alang2 nak ke Jb,tu yang kami masuk ke singapore..tak jalan mana pun sebenarnya,just nak makan² di Bedok,if masuk singapore..mmg rasa tak best if aku tak makan kat sini..gambar² pun takdelah byk mana..just gambar makanan jer yg banyak.

roti john king di Bedok..sedappp

nasi daging hubs

my kueh teow,nampak jer kaler kicap..tp pedas woo
 Nape aku suka tempat mkn di Bedok ni..sebab :-
1. Ada tanda halal
2.Terlalu banyak menu sampai taktau nak pilih
3.Semua yg kami try semua dalam keadaan panas & sedap(setakat ni lah)
4.yg paling aku suka..servis cepattttt tahap jet..aku rasa tak sampai 5 min...5MIN yer,semua makanan dah sampai...kecuali fish & chips kakak aku yg dtg 2-3min kemudian..oklah tu kan..last year aku pergi,servis cepat,awal tahun aku pergi..still cepat...kali ni aku pergi...still gak cepat...clap clap clap
confuse aku camne diorang masak secepat tu..seriously recommended..mmg servis diorang tiptop..tak caye nanti dtg singapore boleh cuba
5.ada teacino :)

Keesokannya lak, lepas check out kami duk cari Mee Rebus tulang ZZ.makan lagi,hikhik.entry kali ni penuh makanan.
if dalam gps just cari je Sup tulang zz,kalau cari mee rebus mmg jumpa mee rebus stulang jer.
Keenakannya,aiyoo..sukar diungkapkan..sedapppppp...hihi..actually aku suka mee rebusnya je,tulang2 tu hubs yg makan :P
tak caye inilah gambarnya,sedapkan..siap bagi straw lak tuh..rasanya yang ada tulang ni rm8,yang biasa rm4-5


Lepas tu baru kami ke Legoland di Nusa Jaya,tempatnya tak buka lagi..insyaallah 15 september baru buka.Ramai beratur nak beli tiket,nasib baik kami gerak awal..
Pergi raya ke?

pakcik lego ni ada sound dengkur..hihi
Begitulah kisahku serba sedikit berjalan2 di waktu org lain masih rancak berhari raya.


Okay,alang2 aku nak cite dinner aku malam tadi.
Disebabkan dalam seminggu ni duk makan macam2...rendang,ketupat,kuah kacang...kuih raya jgn cakaplah..aku sorang boleh habis satu balang..
Jadi malam ini aku buat pizza..tukar selera pula..lagipun esok mak aku buat open house untuk rakan2 surau dia,sambil tolong hidang,bolehlah tumpang sekaki makan makanan raya lagi..montel la jadinya...raya nih dah naik 2kilo..uhuhuh
cheese pizza..fav hubby

No comments:

Post a Comment