Pages

Tuesday, January 15, 2013

Valley Of The Giant,Tree Top Walk

tree top walk,merupakan salah satu destinasi yang paling aku tidak dpt lupakan.tree top walk mengambil masa setengah jam gak untuk sampai dari Denmark.tapi,dlm byk aktiviti di denmark..yg ni mmg terbaik!! Hehe..aish,rasa rugi lak tak ulang naik atas bridge tuh..
Entrance fee: 12.50aud per person

Kalo bukan sbb datang dari jauh,dah cancel dah nak naik..haha,kedekutnya aku ni...maklumlah,perjalanan kali ni ala2 menjimatkan cost.
permulaan bridge
Tp bila dah naik,mmg worth every cent..bagi yg rasa nak duit tu berbaloi habis,boleh naik bridge ni 3-4kali pun xpe..sbb jambatan dia if naik boleh selesai dlm 10min jer..
tu pun kalau leka amek gambar,lyn angin sambil posing2.  If berlari berdesup tak tgk kiri kanan,2-3min boleh abes:p






nampak mcm tak tinggi,tapi gayat gak la..sekali angin tiup,dapat rasa jambatan tu terumbang ambing



Pastu kami ke ancient empire,sebelah tree top walk shj.
Di sini kita boleh tgk pokok2 yg besar dgn lebih dekat,ada grandmother tree,pokok ni umurnya lebih dari 400tahun...wahhh
pintu masuk ancient empire


Pokok2 yg membuat pintu ni sangat cantik danmmg menakjubkan,tp bila baca penerangan..kesian lak..sbb nya pokok ni jadi camni sbb fungus..sampai satu masa takut mereka rosak je.


 
Gambar hubs dalam kete ni pula ada ceritanya..pernah ada pokok yg besar boleh muatkan sebiji kereta.sehinggakan semua pelancong dtg akan park dlm kereta and bergambar.kiranya a must thing to do for tourist lah,sampailah 1996 pokok tu mati..sekarang nilah baru diorg kawal tourist and jaga betul2 pokok area situ.
Perasaan ketika berada di valley of the giant,membuatkan kita rasa yang kita ni betul2 kerdil..begitulah kekuasaan Allah.experience yg tidak akan dilupakan:)
Kalau ikutkan hati,mau je pergi lagi..tapi jaraknya.aduhai..longgar tulang2 nak drive dari perth ke denmark tuh..haha..tapi manalah tau kan..insyaallah kalau ada rezeki..=)

No comments:

Post a Comment