Pages

Tuesday, March 20, 2012

Banana cake with choc ganache

As salam

Harini aku nak share resepi cake pisang with choc ganache.
Pagi-pagi lagi dah bertukang di dapur,dah terbayang 2-3 hari nak buat,tak boleh jadi nih..harini kene buat juga..haha
Dan ini lah hasil nya...tadaaa
teknik deco mendeco masih perlu diperbaiki :p


Pada mulanya teringin nak makan secret recipe..banana choc cake...tapi tiba-tiba terbayang kek pisang version melayu nih,hmmm..best jugak kan kalau mkn dgn choc ganache..tu yang terbayang hari-hari..ish ish..gebu gebusan la badan


Resepi aku masih menggunakan resepi entry yang lepas,sebab kek pisang dia lembut sangat..
Selesai bakar,aku try nak buat checkered,tapi kek nipis je,boleh buat 2 lapis..tak jadi la checkered.
Nak bagi rasa pisang,lepas letak choc whip cream kat tengah-tengah,aku letak hirisan pisang...
Sedapnyeee chocolate dgn pisang ^^

Aku suka resepi choc ganache ni,mmg kalau buat aku akan pakai resepi ni...

Hasil google yang aku lupa info dari mana

2 cups non dairy whip cream
200gram cooking choc (aku kurangkan)
sedikit susu pekat/golden syrup
1 sudu butter

panaskan kan non dairy whip cream sampai timbul buih ,padamkan api
masukkan choc dan kacau 
masuk sedikit susu pekat & butter ,kacau sampai cair..siap! ^^

Jemput makan,
Assalamualaikum..tata

No comments:

Post a Comment