Pages

Friday, June 8, 2012

Day 6 in Perth

Continue..hihi

As salam...harini aktiviti ringan sahaja..
Bangun pagi pun x terus keluar rumah....sarap dulu roti & nutella cap squirrel...layan teh o panas...
Around 7.30am baru kami gerak ke Caversham....ticket masuk ke Caversham 22.++aud...mahal ye if convert duit mesia...tp tutup mata je sebab nk tgk jiran ku yg setahun x jumpa...kangaroooo! Hehe...aku prefer gi caversham dari zoo..sebab kat caversham ni kangaroo dia jinak.kita boleh belai2 dia..


entrance
Entry masuk rupanya dah naik harga 23aud
Buka pukul 9 am..tp kul 8.30 dah terpacak depan tu...uncle mat salleh yg boleh berbahasa melayu ni pun buka pintu pukul 8.40am...wah baiknya.
Siap cerita pie yg mereka jual ada tanda halal...siap kata for u puteri,princess..hahaha

Kali ni aku akan pastikan semua show yg terlepas haritu dpt tgk..mmg tak sia2 masuk lagi..yay,alhamdulillah dpt tgk farm show..
Tp sebelum start show,aku nak melawat budak2 nih..

tadaaa

Kami org first masuk kandang tuh pepagi.semua duk ikut dari belakang tunggu hulur makanan..sian lak tgk....geli pun ada..sampai duk pgg beg dgn seluar aku..hihi..

 baca syarat² sebelum masuk,tak suka org yg kejar² and pegang² ekor kangaroo..huhu




Dekat nak kul 10..aku dan hubs bergegas ke tempat show tadi.
Kat sini diorg tunjuk camne anjing diorg tolong kawal kambing biri2 masuk kandang..
Hubby lak kene pgl suruh try hayunkan air dlm baldi tanpa jatuhkan air dlm tuh..

Cara² Jack(anjing terlatih) menjaga kambing biri-biri

Sesi memotong bulu biri-biri pun ada gak.part plg comel bila budak2 dibagi botol susu,cara mat salleh tu ckp mcm suh diorang minum je.sekali berderet anak kambing dtg minum..comel sgt!

anak kambing minum susu
Selesai je show,kami boleh tgk mcmmana susu lembu di perah secara lebih dekat lagi..penuh nye la org berkerumun...

ada chinese ni try nak perah..sekali keluar air kencing lembu tu dari punggung mencurah2...mengalahkan air terjun aku tgk..lintang pukang sume lari..
Dah habis dia shi shi...kuar la najis...hahaha,berketul2...staff situ siap amek bekas lagi tadah..bertuah punya debra(nama lembu tuh)...
tapi aku tak letak la pic lembu tuh 'membuang'..kembang tekak nanti.

Then kami meneruskan destinasi utk bergambar dengan wombat..bukan wombat je dia bagi bergambar..ular,bobtail(mcm biawak),parrot,burung hantu,baby kangaroo pun ada.

depan kandang pig..eee

tgh tunggu show start

first time pegang ular..lembik² badannya

yg ni lak bobtail..rasanya spesis lizard..pun aku geli~

cantik kan?

burung hantu
if lapar,disinilah ada jual pie halal..sedap!


Puas ambil gambar,kami decide utk lunch..lunch apa lagi..fish and chips cicerellos lah..hehe
Tp cepat muak dan kenyang fries dia..aku dan hubs decide beli 1 set fish & 1 set fish& chips ..alhamdulillah,kenyang.

tujuan aku letak botol air ni dekat sebelah,sebab nak tunjukkan betapa besarnya portion fish & chips ni



Sempat la kami shopping ringan2 kat sini sambil cuci mata.disebabkan eshed tak bukak,kita gi kedai anak Aussin ye..kuikui...yg ni bukak hari-hari..nama kedai ni Freo Souvenir...tak susah cari sebenarnya.Insyaallah pusing fremantle tu jumpa la...kedai dia berdekatan dengan post office.Harga lebih kurang je,kalau rajin mimta discount...bolehla dia bagi sikit2...haritu kami beli 3 flower seed,dpt murah sikit..siap dpt pelekat free.
Sempat gak anta poskad ke umah sendiri and family..saje nak dpt cop setem buat kenangan..:p


Balik je rumah...solat siap2...keluar balik sebb malam nak dinner dengan  client ku yg pernah shoot disini dulu.kali ni aku just kuar dengan hubs,sebab ada hamba Allah tanak kuar  nak tgk tv...'kata client aku,dtg jauh tgk tv?rugi beli ticket flight,baik beli tiket wayang..ha,amek ko..haha
Sebelum dinner,kami jalan2 area city,tgk pemandangan malam..awan takde malam ni,clear sky..cantik sgt2...sempat ambil pemanfangan di Swan Bell.nak turun parking penuh..just lepak dlm kete hirup udara malam.


Around 7.30pm(ni dah mcm isyak waktu dia)..kami sampai di D'nyonya Penang..kedai ni terletak di albany highway victoria park..dekat dengan area bentley gak.
If rindukan masakan melayu..aku rasa kedai ni sgt ok,sebabnya kebanyakan kedai melayu yg aku rasa disana kurang umph! Pelik tapi benar..
So kedai D'nyonya penang ni masakan dia mmg sedap mcm kat Malaysia gak.
Kami pesan nasi goreng belachan,ayam goreng salt egg apa ntah,ayam kapitan & sayur goreng..btw,ni client belanja..if aku bayo sendiri..tak terlarat nak baya..sebabnya nasi dia standard la harga sana 9.50dollar...ayam tu lak sepinggan 16 dollar...uishh,mahainya..tp sedappp..hahaha


Dekat 2 jam lebih gak borak,masing2 dah penat kami pun berangkat pulang.
Selesai utk hari ini..

Oh lupa lak,sebelah kedai ni ada mcd,aku dan hubs sempat lyn wifi kat sini jap..hihihi

No comments:

Post a Comment