Pages

Friday, September 28, 2012

Day 4 in Perth

As salam,awal gila aku bangun pagi ni.Sebab semalam aku tidur awal..kul 8lebih dah tido.Org demam kena tido awal..hehe..gara2 perubahan cuaca tetiba demam lak...tu yg aku bgn awal ni,dari tak wat pape baik update blog sebelum bersarang.

Aku nak cite pasal semalam..hari ke 4..Btw,bare in mind..pic ku semua tidak diedit & tiada logo kerana photoshop ku tiada di laptop kecil molek ini.
Seawal 6.30 pagi kami dah keluar rumah.Hati penuh berbunga sebab dah lama tidak memijak fremantle tercinta.Btw,gambar yang ku tunjuk nanti tidaklah byk mana..and aku try cari pic yg different side of fremantle..sbb dah byk sgt pic fremantle dlm entry dedolu

parking
Kami sampai awal,terus parking tempat park yg bertingkat2 tuh.Masa ni fremantle market dah buka,jalan2 tgh fresh strawberries yg gemok2...
strawberry debab,sedebab tgn ku
 pastu jalan2 dulu sekitar fremantle..masa ni tak bape syok..sbb awal lagikan ..so takde la ramai org...tiba2 ada mat salleh ni jln depan aku,pastu duk baling putung rokok dia & hentak kaki kuat...pastu masa kiteorg jalan dia duk keliling kami sambil hentak kaki...gile ke ape..bukan sekali tau,mau 3-4 pusingan dia buat..aku mcm dah cuak,suamiku steady je lagi..aku pun cepat2 tarik tgn hubs masuk coffee house..yg hubs aku mara,suh buat taktau je..aku tgk dia berlalu pergi baru lah kami keluar..haish,mabuk kot..tensi sekejap



Lepas jalan2 tu kami decide utk pusing skali lagi fremantle markets,sbb yg pasar kering dah buka..jalan2 shopping bagai kami pun decide utk ke Eshed..oh,btw..dekat Eshed ada megabes,sebelah Aussin...tapi kat fremantle market pun ada cawangan megabes,wife dia jaga situ..wife dia siap nasihatkan,dia byk jual kat pelancong luar,if nak murah boleh ke kedai suami dia,sbb rent kat fremantle market mahal..bezanya ada sesetengah barang yg tak dijual di eshed.

Setelah itu kami pun bergerak ke eshed dengan menaiki cat bus,masa tunggu cat bus ni pun ada pompuan mabuk gak,pening aku..sejak bila perth ni ramai org tak betul

dalam cat bus,pic blur skit
what i love about spring,merata2 tepi jalan ada wildflower..weeee

Lepas shopping,takdela bagai nak rak habis..tp sbb beli brg org pesan..kami pun ke round house..jalan kaki je dari Eshed,senang sbb ada laluan pejalan kaki & bicycle.Oh,btw sape nak jenjalan free dan kurang memenatkan kat tourist information center diorang ada disediakan bicycle free for ride.

tangga roundhouse
Lepas penat snap sana snap sini,kami pun ke Cicerellos..rindunyaaa ngan fish dia..makan sambil angin sejuk mnyapa..terasa sampai ke tulang,siang2 buta ni 16 celcius,angin dia yg menyebabkan kita rasa nak terkucil..Lepas kenyang ,kami pun berangkat ke parking...


taxi mario sedia menghantar anda ke mana sahaja..kuikuikui..topi tu beli di eshed
Lepastu kami ke Bunnings plak..hehe,part ni aku sgt suka..mesti ramai pelik nape aku pi sini..sbbnya ni kali ke 3 dah aku pergi perth,so takde a rushing nak tgk sume attraction...perjalanan di perth kali ni lebih lite n easy..and dulu aku beli benih wildflower utk tanam di malaysia,,tak menjadi..huhu,hampa..sbb tu kali ni aku nak cari anak pokok lak,senang terus tanam je nanti
pelbagai jenis munga munga comel
sangat2 suka tgk bunga purple ni,luruh hati tgk..tapi besar sgt utk di bawa pulang.last day mau cari anak pokok dia
Siapa penggemar pokok bunga,mmg boleh jadi gilerrr tgk..seyes sgt lawaaaa sume pokok2 dia..rasa nak je duduk sini,pastu hari2 beli anak pokok,hari2 tanam depan rumah..hahaha.

Itu sahaja lah kot entry utk kali ini,insyaallah if ada kelapangan aku akan update dari semasa ke semasa.





Salam

No comments:

Post a Comment