Pages

Tuesday, September 18, 2012

TImTam

As salam
Suppose aku nak sambung cite travel korea yg berkurun di buat pekasam.
Tapi tiba2 terpk..aku tak pernah cite pasal kwn baik aku ni.punyala hari² duk peluk cium..tapi cian dia tak pernah masuk blog aku ni.
Jadi,aku nak perkenal kan


Tadaaa
Hi ! Nama saya TimTam,saya dpt nama sempena kaler saya mcm biskut timtam


Comel tak? aku dari kecil..boleh dikatakan seumur hidup tak pernah berenggang dgn haiwan bernama kucing ni.
Kecuali masa study aku duk hostel la..sbb tak boleh nak bawa suka ati kan.
Tapi ke mana aku pergi,aku suka bawa makanan kucing dalam kereta...if ternampak kucing yang lapar,konfem aku bagi..
aku tatau mende camni aku dpt dari mak or abah aku...dua2 syg kucing...tp mereka tak la sampai sanggup ke mydin semata2 nak bagi kucing liar mkn.
Dahulu ketika kecil,rumah aku penuh dgn berbelas ekor kucing..penah sekali ada hampir 20 ekor dlm rumah aku.
Masa aku sekolah rendah ada budak2 lelaki kacau or tendang kucing,mesti aku marah..budak lelaki jht..cis!
Sampailah aku dah kahwin ni,penyeri rumah mesti ada kucing..kalau tak rasa tak best jer

cuma yg membezakannya aku hanya dibenarkan bela seekor sahaja
Hubs ada lelah,tapi yg tahap ok,takdela kena mkn ubat pape..cuma dia tak boleh terlalu banyak kucing

saya pandai pandang camera tau






Timtam ni pun bukannya kucing yg dibela dari kecil..masa baru kahwin dia dtg ke rumah kami...
comel sgt..masa tu kecik lagi lah..asyik curi2 masuk rumah kami..padahal kucing orang sebelah.Kdg2 kucing lain pukul dia..aku la jadi macam makcik pi berlari keluar tlg dia

Ada org kata jgn bela lah,nanti susah tu susah ni.nak beranak nnti dot dot dot,nanti kucing doa x elok @_@  dannn pelbagai alasan kolot diberi..dalam hati aku.ada aku kisah?muahahahha .
Aku pk satu jer,nabi pun syg kucing ,kat akhirat nanti mereka jugalah yang akan tlg kita nanti.

Last2 bila kami nak pindah rumah baru,kesian tengok timtam takde siapa bagi mkn..org sebelah pun tak bagi mkn dah..kami bawalah dia sekali..
saya juga seekor panda

hobi saya tido.pagi siang malam saya tido

saya pandai,kalau saya nak masuk rumah..saya gegarkan grill rumah mama saya

tempat tido saya walaupun atas tilam lembut,mesti nak alas kertas.kalau takde kertas saya sanggup tido atas surat khabar
Ramai kata Timtam ni jantan..sebenarnya betina...haha
Aku taktau la berapa umur si TimTam ni.tp masa dtg bdn dia tak terlalu besar or terlalu kecil.nak remaja lah kot masa tu...cuma yg aku tahu,usia dia mengenali kami sama dengan usia perkahwinan kami. Aku anggap  itu rezeki ;)

2 comments:

  1. comelnya timtam.. rupa dia mcm kucing k umi dulu2 lah.. haa dtg rumah k umi nanti Hannani bolehla jumpa kymba pulak :)

    ReplyDelete
  2. Insyaallah,teringin nak pgg Kymba...Kak Umi free tak 26 sept? alang2 kami nak ke Fremantle nanti kami tepon yeh ;) ;)

    ReplyDelete