Pages

Thursday, November 22, 2012

Green Pools & Elephant Rocks




Bermulalah perjalanan kami ke Denmark..dekat je dari Albany, 45min dah sampai.
Bila difikirkan,ada baiknya juga kami start route dari Albany,sebabnya kita akan jumpa information center denmark dulu,barulah jumpa tourist attraction yg kita akan pergi.
Kat tourist info nanti kita boleh tanya tmpat mana worth pegi and tempat mana yg tak sesuai..mcm hubs nak pi dinasour world,dia dah terbayng tmpat tu besar & menarik,lepas tanya diorg..diorg akan berterus terang..tmpatnya biasa saja,and if ada budak2 la baru diorg suka tmpat tu..
Jadi pilihan kami di denmark ialah, elephant rock,green pools(sebelah2 je) & tree top walk
inilah green pool
Masa kat elephant rocks pula,jgn ambil pic and terus balik.ditepi tu ada tangga turun ke bawah.
bagi siapa2 yg taktau.. kita boleh masuk celah2 batu,keluar je dari situ ada pantai..pemandangannya sgt gorgeous!
if time peak..green pool penuh ngan mat salleh 2 pieces,kat sini kurangla sikit org...

 
elephant rocks,maybe dedolu rupa elephant lebih jelas
inilah laluan dicelah batu-bata ,lepasdari laluan ni boleh tengok pemandangan pantai yg sgt cantik

tadaaa..ni lah pantainya...actually cuaca agak panas masa ni,dlm 32 celcius..tapi air dia sangaaaat sejuk & nyaman
rasa nak rendam satu badan je masa ni


pemandangan dari atas
setelah itu kami ke Toffee factory,yang aku lihat..kebanyakan factory yang ada dlm list attraction kat area perth ni,mostly company kecil-kecilan org kampung.
Expectation aku agak meleset sikit bila tengok sume factory yang aku pergi kecil and comel belaka..termasuklah cheese factory..muahaha.
Anyway,ini adalah salah satu factory yang aku pergi.aku choose nak kongsi ttg toffee factory ni,sebab ia agak okay berbanding factory lain yg aku pergi.contoh aku pergi choc fac denmark,choc dia semua ada alcohol,so dah boleh skip.pergi yg kat margaret river lagi berbaloi.


if datang sini, at least beli lah satu..serius sangat yummy!
sgt soft & sedap,mcm makan gula2 masa kecik2 dulu..heee:)

ni depan kilang toffee..mcm cite cowboy!
 next entry insyaallah aku cerita pasal tree top walk pula
Salam


No comments:

Post a Comment