Pages

Sunday, February 26, 2012

Its Breakfast time!

As salam
Bermula lagi kita hari yang baru.Pagi tadi tgk check list barang untuk ke Perth,lagi sebulan je nak pegi..phew~

Passport-checked
Visa- checked
Ticket- checked
Itinerary - checked
Duit Ostolia - checked
remind myself to print semua receipt for guesthouse & kereta sewa

Kali ni aku pergi memang tak bawak food,leceh lah nak tggu pakcik mat salleh tuh check beg.Tapi kat Perth ni senang cari makan halal..first day memang agenda paling awal pergi groceries store rembat bahan masakan..hihi

Ok,for breakfast harini simple je,tgk ada tak bahan yang boleh guna lagi.Oh,kelapa haritu sangat banyak..so aku buat la puteri mandi..ketang ketung ketang ketung...dah siap..tapi...ehhh,terlembik sikit la puteri mandi ni...hmm,takpela janji masuk mulut

puteri mandi
Banyaknye aku upload makanan manis ni..tp dah nama blog pun bake & travel.kang aku letak lauk pauk tak sesuai lak dgn theme kan..nanti if aku rajin buat resepi yang pedas mcm lasagna aku share...lama tak buat...hmmm,hold dulu..bertambah lak kalori & karbohidrat aku ni.


 Makan pun makan juga,tapi kadang² aku kena jaga gak.Selalunya sukatan bahan kuih-muih ni memang banyak,so kejadian masakan tu pun banyak la kan.Nama pun duk berdua,aku & hubs makan sorang semangkuk dah kenyang,selalunya aku bagi sikit kat jiran²..pastu if ada lebih aku bagi org indon kat sebelah rumah aku nih ,diorang buat renovate (ohh,dasyat..dari pagi sampai ke petang,pening kepala bunyi orang bertukang)


Resepi aku bagi sini je lah ye.entry ni pun dah terlebih panjang,if taip satu² lagi panjang :p

Sebagai penutup aku nak share pada para wanita.Aku baru tahu pasal ni eventho benda ni dah lama dibincangkan.
Penggunaan tepung gandum harian kita,kalau boleh kita pakai lah jenama Tepung Bidara,Hpa or bunga cempaka...ada lagi brand lain kot,tak berapa nak ingat..Hpa product rasanya ada dekat Mines,depan petshop tuh.
Sebab product diorang tak menggunakan bahan kimia Benzoyl Peroxide yang boleh melunturkan warna tepung gandum ni.
Warna tepung gandum ni sebenarnya color nak kuning² sikit,tapi Benzoyl Peroxide ni digunakan untuk bagi tepung putih.Selama ni aku pakai tepung yg brand ada gambar sauh tuh.Lepas ni tobat takmo pakai,tak elok untuk badan kita.

hmm...bila pk balik,betul lah kata mak aku.Baik masak sendiri dari beli kat luar.Puas hati & terjamin kebersihannya,if beli luar terang² diorang tak peduli tepung apa diorang pakai.
Panjang lak aku taip kali ni..oklah,sampai sini sahaja dulu.Semoga kita bekerja dgn ceria hendaknya ^_^

No comments:

Post a Comment