Pages

Thursday, February 9, 2012

Last day in perth

Day 7,last day jalan² before balik Malaysia
Masa ni hubby dah rasa sedih nak tinggalkan bumi Perth.Tapi aku lak rasa excited nak balik.Firstly memang setiap kali pergi mana²,aku taknak sedih balik..aku cuba gembirakan hati ingat tanahair sendiri,dapat jumpa mak ayah & boleh bagi souvenir kat diorang macam²,pastu boleh cerita pasal travel kiteorang setiap malam sampai tertido..haha

Namun,sebenarnya ada lagi reason aku nak balik,kedua sebab Perth semakin panas,masa tu pertengahan antara Spring nak tukar ke summer.so lalat sangat banyak ye bila waktu summer ni,lalatnya tak kotor kot..tapi besar & banyak...mengganggu sungguh!
Third,disebabkan cuaca yg panas & angin kuat..bibir & kulitku semakin kering dan pedih.First time kesini,aku pun tak memikirkan pasal lotion & lipbalm sebab kulit aku ni senang nak jaga,pakai je la pape..insyaallah ok.Tapi bila sampai perth,byk gak aku try pakai lotion client aku tu,tapi kulit tetap kering & pedih.

so,tips yg berguna.sebelum keluar hotel/rumah kat sini,pakai la sunblock,lotion & lipbalm yang sepatutnya jika cuaca kering ya

Last day ni tiada apa² agenda,just mencuci mata di kawasan sekeliling










No comments:

Post a Comment