Pages

Thursday, February 9, 2012

Kota Singa

As salam,
Actually aku ke Singapore last year ,2011..
Kalau nak dikira,baru 3 kali aku ke kota singa ni,first masa aku kecik² dulu..memang lost gile memory pasal singapore ni,yg aku tau kakak aku nangis kat sana sebab dia kata ada orang gigit tangan dia..ntah hape²..haha

Both 2nd & third time aku pegi last year,satu awal january dimana kami ke sana menjalankan tugas,satu lagi kami pegi honeymoon.memang tak romantik sungguh,tapi itulah yang kami cari.hehe..Sebabnya sebelum aku & hubby disatukan,kami terlalu busy yang amat,tiap² minggu ada shooting..memang aku bersyukur sangat masa tuh,semenjak kami memutuskan untuk berkahwin..peluang rezeki memang melimpah ruah.
Nak dijadikan cerita,sampaikan 2 hari sebelum wedding aku pun still boleh shoot wedding orang lain lagi..Memang tak sempat nak spa ke apa.So disebabkan kesibukan yang melampau tu lah aku dan hubby decide untuk honeymoon sambil menghappykan diri,melupakan kerja yg bertimbun untuk ke Universal Studio.

Jan 2011-wedding shoot
awal Jan,before kahwin..gambar kat depan je sbb takde masa nak jalan²
Jan 2011,tempat tgl yg disediakan client,belakang pantai.Aloha Loyang


Honeymoon
Perjalanan aku ke sana mau mengambil masa 4 jam.Disebabkan untuk menjimatkan kos,kami decide duduk di Blue Wave.Aku taktau kenapa masa tu kami sungguh tidak organize,nak honeymoon tapi boleh datang main redah..booking bilik tak,beli ticket pun tak..
Tapi yang bestnya,bila sampai reception,hubby tanya ada kosong tak.then staff tu kata ada,pastu dia terpandang inai kat jari aku..dia tanyalah honeymoon ke?kami berdua senyum & angguk.
Terus staff tu kata,demi kami dia bagi special price,harga utk deluxe room,tapi dia boleh upgradekan bilik yg lebih better.Wahh,rezeki..syukur alhamdulillah.
Lepas check in,kiteorg tak terus ke USS,esoknya baru masuk pagi²,kalau tak,rugi ticket nanti masuk dah nak tengahari.

Esoknya pagi2 lagi kami dah drive melalui border,kat sini bagi aku takdelah leceh mana kalau drive..just melalui 2 checkpoint kalau tak silap.Barang pun dia tak check,just nak tgk bonet kereta then boleh jalan.If nak drive area Singapore ni kena ada autopass,senang kita nak parking mana².Nak topup autopass boleh topup di 7e.

Kad ni boleh simpan & pakai balik if nak masuk singapore lagi



sarapan before gerak USS

USS yang lengang,depan pintu masuk
our ticket
my fav place,tgk movie 4d




dinosaur head ni berharga 19dollar kalau tak silap.mahal!







shrek house



my candylicious :)

2 things that we miss most,lamb shank & teacinno..haha,dua² makanan.Dua² ni client yang belanja,sangat sedap...tapi bila pegi 2nd time taktau mana nak beli,hmm..lepas ni kalau pergi lagi kene google² dulu info.
Til then,buhbye

No comments:

Post a Comment